راهبرد پردازش متین
استراتژی تولید محتوا و 6 مرحله آن در وردپرس
  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. سئو
  6. /
  7. استراتژی تولید محتوا و…
استراتژی تولید محتوا و 6 مرحله آن در وردپرس
استراتژی تولید محتوا در وردپرس

آنچه در این مقاله میخوانیم

زمان مطالعه: 9 دقیقه

توسعه یک استراتژی محتوای وردپرس: نکاتی برای ایجاد پست ها و صفحات وبلاگ جذاب

چه صاحب یک کسب و کار کوچک، چه فریلنسر یا توسعه دهنده باشید، داشتن یک استراتژی قوی محتوای وردپرس برای تثبیت جایگاه خود در اکوسیستم آنلاین، دستیابی و جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است. حال، از کجا باید شروع کنید؟

این مقاله تمام نکات و مراحل عملی را برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی محتوای وردپرس  پوشش می دهد. موردی که با اهداف تجاری و بازاریابی محتوای شما هماهنگ می شود، به افراد مناسب دسترسی پیدا می کند و نتایج را به دنبال دارد. ناگفته نماند، شما باید یک حضور آنلاین قوی و گسترده ایجاد کنید . بنابراین، بیایید شروع کنیم!

6 مرحله اصلی استراتژی محتوای وردپرس

اگر هنوز در ابتدای کار هستید می توانید از مقاله همه چیز در مورد طراحی سایت ما شروع کنید. در غیر اینصورت برای درک کامل و توسعه یک استراتژی محتوای موفق، باید اصول اولیه را بیاموزید . 

6 مرحله اصلی وجود دارد که هر استراتژی محتوا باید داشته باشد، چه سایت شما وردپرسی باشد و چه نباشد. مراحل گفته شده عبارتند از:

  • مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
  • انجام تحقیقات مناسب برای کلمات کلیدی
  • تعریف طرح محتوا
  • ایجاد محتوای مرتبط و مفید
  • تعیین توزیع مناسب محتوا
  • اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج

پیروی از این مراحل به شما اطمینان می دهد که درک بهتری از نحوه تعریف استراتژی محتوای وردپرس خود و ایجاد پست ها و صفحات وبلاگ داشته باشید که با اهداف بازاریابی محتوای شما مطابقت دارند.

I. تعریف مخاطب هدف

وقتی صحبت از ایجاد محتوای جذاب سایت وردپرس می شود، شناخت مخاطبان هدف شما، قانون شماره یک است. درک اینکه برای چه کسانی محتوا تولید می کنید و آنها با چه چالش هایی روبرو هستند، برای ایجاد محتوایی که قرار است وایرال شود و باعث ایجاد تعامل می شود، بسیار مهم است.

قبل از غوطه ور شدن در تولید محتوا، برای تعریف مخاطبان هدف خود وقت بگذارید. از خود بپرسید که برای چه کسی محتوا تولید می کنید و چه مسائل یا نگرانی هایی دارند. پاسخ ندادن به این سؤالات می تواند منجر به از دست دادن محتوای شما و عدم برقراری ارتباط با مخاطبان مورد نظر شما شود.

در اینجا چند نکته عملی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و محتوایی ایجاد کنید که مطابق با نیازهای آنها باشد:

  • ایجاد شخصیت خریدار: شخصیت خریدار شرح مفصلی از مشتری ایده آل شما است، شامل اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، سطح درآمد، عنوان شغل، علایق و نقاط درد. ایجاد پرسونای خریدار می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را با نیازها و علایق خاص مخاطب هدف خود تنظیم کنید.
    نقاط دردناک و علایق مخاطبان را شناسایی کنید: با تحقیق در مورد مخاطبان هدف خود، می توانید چالش هایی را که آنها با آن روبرو هستند و موضوعاتی که به آنها علاقه مند هستند را مشخص کنید و به شما این امکان را می دهد که محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که مشکلات آنها را حل کند و مفید باشد.

   • جمعیت شناسی مخاطبان را در نظر بگیرید: مهم است که هنگام ایجاد محتوا، جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما  نسل جدید باشند؛ محتوای بصری و تعاملی ممکن است مؤثرتر باشد. از سوی دیگر، مخاطبان مسن‌تر ممکن است محتوای طولانی‌تر و عمیق را ترجیح دهند.

II. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید که مخاطبان هدف شما در حال جستجوی آنلاین چه موضوعاتی هستند. این موضوع، یکی از پایه‌های تعیین یک استراتژی محتوای وردپرس خوب است. با دانستن این موضوع، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجوی آن‌ها مطابقت داشته باشد و اطلاعات مفیدی را ارائه دهید و در عین حال خدمات یا محصولتان را به عنوان یک راه‌حل ایده‌آل ارائه دهید. 

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs یا Semrush برای شناسایی کلمات کلیدی مخاطبان خود برای یافتن اطلاعات مرتبط با صنعت خود استفاده کنید.

علاوه بر این، در اینجا چند نکته کاربردی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد:

  •       کلمات کلیدی دم بلند را شناسایی کنید: کلمات کلیدی دم بلند عبارات کلیدی طولانی تر و خاص تری هستند که افراد زمانی که به خرید نزدیک می شوند از آنها استفاده می کنند. رتبه بندی این کلمات کلیدی آسان تر است و می توانند ترافیک هدفمند بیشتری را به وب سایت شما هدایت کنند. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.
  •       تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا: تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مورد نظر رقبای شما می تواند به شما کمک کند شکاف های موجود در محتوای خود را شناسایی کرده و فرصت هایی برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو پیدا کنید. از ابزارهایی مانند SEMrush برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبای خود استفاده کنید تا ببینید چه کارهایی بهتر می توانید انجام دهید تا آنها را بالاتر ببرید.

III. ایجاد یک برنامه محتوا برای استراتژی محتوای وردپرس شما

بر اساس مخاطبان هدف، اهداف و تحقیقات کلمات کلیدی خود، یک برنامه محتوایی ایجاد کنید. 

این طرح باید موضوعاتی را که می‌خواهید پوشش دهید، قالب محتوا (مثلاً پست‌های وبلاگ، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها) و کانال‌هایی که برای توزیع محتوای خود استفاده می‌کنید (مثلاً رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل) را مشخص کند. در مراحل زیر بیشتر توضیح خواهم داد.

نکات قابل اجرا:

  1. انجام ممیزی محتوا یک گام اساسی در درک نقاط قوت و ضعف محتوای موجود شما و شناسایی شکاف ها در استراتژی محتوای شما است. با مستندسازی یافته‌های خود، از جمله نوع محتوا، موضوع، قالب و معیارهای عملکرد، می‌توانید محتوای موجود خود را بهینه کنید و برای تولید محتوای جدید آماده شوید. با افزونه‌های وردپرس مانند Jetpack یا Monster Insights، دریافت داده‌های مرتبط برای ممیزی محتوای خود سریع و آسان است.
  2. استفاده از محتوای چندرسانه ای: از انواع محتوای مختلف مانند پست های وبلاگ، ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و موارد دیگر استفاده کنید تا مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید و انواع مختلفی از بازدیدکنندگان را جذب کنید.
  3. تراز کردن محتوای خود با سفر خریدار، مرحله ای است که نمی خواهید از آن بگذرید. سفر خریدار، فرآیندی است که مشتریان بالقوه هنگام خرید، طی می‌کنند. با ایجاد محتوایی که به مراحل مختلف سفر خریدار می پردازد، می توانید بهتر مخاطبان خود را به سمت خرید راهنمایی کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
  4. تنظیم مضامین محتوا: تنظیم مضامین یا ستون های محتوا می تواند به شما کمک کند پیامی ثابت داشته باشید و محتوای خود را به هم پیوند دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک توسعه‌دهنده وردپرس یا فریلنسر هستید، مضامین شما ممکن است «اصول وردپرس»، «توسعه وردپرس» و «بهینه‌سازی وردپرس» باشد. این به شما کمک می کند تا پیامی منسجم در تمام محتوای خود ایجاد کنید و خود را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود معرفی کنید.
  5. ایجاد یک تقویم محتوا: یک تقویم محتوا برنامه‌ای از مضامین محتوای شما (و موضوعات درون هر یک از آنها)، قالب‌ها و تاریخ‌های انتشار است.
    این به شما کمک می کند از قبل برنامه ریزی کنید و اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا تولید می کنید. شما به راحتی می توانید با استفاده از یکی از افزونه های پیشنهادی تقویم ویرایشی وردپرس، مانند Editorial calendar ، CoSchedule یا  SchedulePress، یکی ایجاد کنید .

علاوه بر این نکات، در اینجا چند پیشنهاد مفیدتر هنگام توسعه یک برنامه محتوا وجود دارد:

  • مخاطبان هدف خود را همیشه در ذهن داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما نیازها، علایق و نقاط دردناک آنها را برآورده می کند.
  • برای هر قسمت از محتوا اهداف خاصی تعیین کنید. آیا می خواهید سرنخ ایجاد کنید، تعامل را افزایش دهید یا ترافیک بیشتری دریافت کنید؟ اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از محتوا دارای یک هدف مشخص است.
  • استوار باشید. برای ایجاد ریتم و ایجاد حرکت، به یک برنامه منظم انتشار باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا تعامل مخاطب را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تازه و مرتبط است.

IV. تولید محتوا

خوب، بنابراین شما می دانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام داده اید و یک برنامه محتوا ایجاد کرده اید. زمان آن رسیده است که کارها را فقط با محتوای مناسب به حرکت در آورید که … محتوایی است که مخاطب شما به آن نیاز دارد، می خواهد و در جستجوی آن است. به عنوان مثال شما به عنوان یک توسعه دهنده وردپرس یا یک فریلنسر، این می تواند هر چیزی باشد، از اخبار و گرایش های صنعت گرفته تا مطالعات موردی، راهنماهای نحوه کار، افزونه های وردپرس و بررسی تم.
از سوی دیگر، اگر یک کسب و کار کوچک هستید، می توانید محتوایی مانند پست های وبلاگی ایجاد کنید که به نقاط درد و علایق مخاطب هدف شما می پردازد، مطالعات موردی که تحول را برای مشتریان شما به نمایش می گذارد، و داستان های موفقیت مشتریان و یا مشتریان شما و یا اینفوگرافیک هایی که اطلاعات مفیدی را به
شیوه ای جذاب تر ارائه می دهند .

نکات قابل اجرا:

  • حتما قوانین سئو و بهترین شیوه ها را رعایت کنید. با استفاده از یک عنوان جذاب، شامل کلمات کلیدی اصلی و مشابه، ارائه مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات به مخاطبان هدف شما با قالب‌بندی به گونه‌ای که هم مردم و هم موتورهای جستجو دوست دارند، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما نتیجه‌ای است که گوگل نشان می‌دهد و مردم روی آن کلیک می‌کنند. 
  • نمی دانید چگونه انجامش دهید؟ از افزونه‌هایی مانند Yoast SEO ، RankMath یا All in One SEO استفاده کنید تا به شما در پوشش همه این موارد کمک کند.
  • از زبانی واضح و مختصر استفاده کنید که مخاطب هدف شما می فهمد. آنها را با اصطلاحات فنی یا اصطلاحاتی که نمی فهمند غرق نکنید. در صورت شک، آنها انصراف خواهند داد و شما شانس تبدیل آنها را به مشتریان یا مشتریان خود از دست خواهید داد.
  • از چند رسانه ای دوری نکنید. از محتوای بصری، صوتی و تصویری استفاده کنید تا پیام نوشتاری خود را با جزئیات بیشتر توضیح دهید یا تعامل را بهبود ببخشید. اطمینان حاصل کنید که محتوایی را که مردم به آن نیاز دارند و جستجو می‌کنند در قالبی ارائه کنید که احساس راحتی می‌کنند.
6 مرحله استراتژی محتوی وردپرس

V. توزیع و ترویج محتوا

ایجاد محتوای عالی تنها نیمی از کار است ؛ در کنارش شما باید محتوا را به طور مؤثر توزیع و تبلیغ کنید تا در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهید.

اگر نمی دانید گوگل چطور کار می کند، راهنمای آشنایی با عملکرد گوگل را بخوانید.  در اینجا چند نکته کاربردی برای توزیع محتوا و ارتقای محتوای وردپرس شما آورده شده است:

  1. اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی: محتوای خود را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، زیرا حتی موتورهای جستجو نیز به پشتیبانی نیاز دارند. علاوه بر این، با نصب یک افزونه رسانه اجتماعی ( یکی از افزونه هایی که می توانید به صورت رایگان در مخزن پلاگین وردپرس پیدا کنید ) به بازدیدکنندگان خود فرصتی بدهید تا بدون ترک پست یا صفحه شما، همین کار را انجام دهند . حتی می توانید از برخی از آنها به عنوان یک ابزار زمان بندی برای خودکار کردن پست های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور منظم به اشتراک گذاشته می شود.
  2. بازاریابی ایمیلی: از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ محتوای خود برای مشترکین ایمیل خود استفاده کنید. یک خبرنامه ایجاد کنید که حاوی آخرین پست‌های وبلاگ شما باشد، یا ایمیل‌های اختصاصی برای تبلیغ قطعات خاصی از محتوا ارسال کنید. فقط مطمئن شوید که از همان ابتدا و با کمک  افزونه های اشتراک وردپرس، مانند MailPoet ، Forminator ، Newsletter و موارد دیگر، شروع به گرفتن ایمیل های آنها کرده اید.
  3. محتوای خود را تغییر دهید: محتوای خود را در قالب های مختلف مانند ویدیو، پادکست یا اینفوگرافیک تغییر دهید. این می تواند به دستیابی به مخاطبان وسیع تری کمک کند و در قالب های مختلف ارزش ارائه دهد.
  4. تبلیغات پولی و/یا ارتباط با اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید: نوعی توزیع که به شما کمک می‌کند به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و پیام‌های خود را سریع‌تر پخش کنید.

با استفاده از این استراتژی های توزیع و ترویج، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در مقابل مخاطبان هدف شما قرار می گیرد و به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می کند.

VI. اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج استراتژی محتوای وردپرس شما

گام نهایی در ایجاد یک استراتژی محتوای وردپرس موفق اندازه گیری است. چرا؟ زیرا بدون آن، شما نمی دانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی شکست می خورد و تمام وقت و تلاش شما بر اساس حدس و گمان خواهد بود. یا کلاً یک فرضیه است! برای تنظیم درست کارها، این مراحل لازم است:

  1. تعیین اهداف و KPI: اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود را برای استراتژی محتوای خود تعریف کنید. این معمولاً شامل معیارهایی مانند ترافیک وب سایت، زمان حضور در سایت و ثبت نام در خبرنامه ایمیلی است.
  2. از ابزار تجزیه و تحلیل استفاده کنید: از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics برای ردیابی ترافیک و رفتار وب سایت خود استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند بفهمید کدام صفحه‌ها و پست‌ها بیشترین محبوبیت را دارند، ترافیک شما از کجا می‌آید و کاربران چگونه با محتوای شما درگیر می‌شوند.
  3. تست A/B را انجام دهید: تیترها، تصاویر و فراخوان های مختلف را در وبلاگ یا سایت خود آزمایش کنید تا محتوای خود را برای حداکثر تعامل و تبدیل بهینه کنید.
  4. ROI را ارزیابی کنید: با ردیابی هزینه ها و اندازه گیری نتایج، بازگشت سرمایه (ROI) استراتژی محتوای خود را ارزیابی کنید. بسته به هدف خود (افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد سرنخ، افزایش تبدیل یا افزایش آگاهی از برند خود) یک ارزش مناسب برای هدف ذکر شده تعیین کنید و عملکرد آن را پیگیری کنید.  

این مراحل و نظارت و تجزیه و تحلیل کلی به شما کمک می کند تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست و محتوای خود را برای نتایج بهتر بهینه کنید.

اگر برای پیاده سازی استراتژی وب سایت خودتان نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید از خدمات پشتیبانی وب سایت وردپرسی ما استفاده نمایید.

نتیجه گیری

اکنون همه چیز آماده است. توسعه یک استراتژی محتوای مناسب وردپرس برای کسب و کارهای کوچک، فریلنسرها و توسعه دهندگانی که می خواهند پست ها و صفحات وبلاگ جذابی ایجاد کنند که با مخاطبان هدف خود ارتباط بگیرد و نتایج را به دنبال داشته باشد، ضروری است. این امر نیاز به تحقیق، برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. با رویکرد و دانش درست در مورد کاری که باید انجام دهید، شما نیز می توانید محتوای جذابی ایجاد کنید که با مخاطبان شما درگیر شود، منجر به تولید مخاطب شود و شما را از رقبا متمایز کند. پس اگر شما:

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید
  • در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید
  • یک طرح محتوا ایجاد کنید
  • تولید محتوای مرتبط داشته باشید
  • توزیع و ترویج محتوا را تعریف کنید
  • پیگیری کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی درست نیست

محال است که در دستیابی و جذب مخاطب هدف خود موفق نشوید و نتوانید آنها را به مشتریان و مشتریان خود تبدیل کنید.

و در آخر خواهشمندیم در قسمت دیدگاه های سایت به ما اطلاع دهید که چگونه این مقاله به شما برای دستیابی به آن اهداف به شما کمک می کند.

5 1 رای
امتیاز مقاله
guest
0 کامنت
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x