راهبرد پردازش متین
گوگل چگونه کار می کند
  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. سئو
  6. /
  7. گوگل چگونه کار می…
گوگل چگونه کار می کند
گوگل چگونه کار می کند

آنچه در این مقاله میخوانیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوگل چگونه کار می کند؟!

کنجکاو هستید تا بدانید گوگل چگونه کار می کند؟!

موتورهای جستجویی مانند گوگل لینک‌ها را دنبال می کنند. آن‌ها از یک صفحه وب به صفحه دیگر و از لینکی به لینک دیگر می روند. گوگل شامل یک روبات، یک فهرست و یک الگوریتم است. روبات لینک‌های موجود در وب را دنبال می‌کند. این روبات 24 ساعته در اینترنت حرکت می‌کند و نسخه HTML تمام صفحات را در یک پایگاه داده عظیم به نام فهرست ذخیره می‌کند. این فهرست هر زمان که روبات گوگل دوباره به وب‌سایت شما برمی‌گردد و صفحات جدید یا بازبینی شده را پیدا می‌کند به‌روزرسانی می‌شود. نسخه جدید این صفحه ذخیره می‌شود. بسته به ترافیک وب‌سایت شما و تعداد تغییراتی که در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، روبات‌ها بیشتر یا کمتر به‌روزرسانی می‌شوند.

برای اینکه گوگل از وجود وب‌سایت شما مطلع شود، ابتدا باید یک لینک از وب‌سایت دیگری که در فهرست گوگل وجود دارد، به وب‌سایت شما وجود داشته باشد. اگر روبات‌ها این لینک را دنبال کنند، وب‌سایت شما برای اولین بار در فهرست ذخیره می‌شود. از آن پس، وب‌سایت شما ممکن است در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود.

الگوریتم مخفی گوگل

پس از فهرست‌نویسی وب‌سایت شما، گوگل می‌تواند آن را در نتایج جستجو نشان دهد. موتور جستجوی سعی می‌کند یک جستجوی خاص را با صفحات وبی که فهرست آن‌ها را دریافت کرده است، هماهنگ کند. برای این کار، گوگل یک الگوریتم خاص دارد که تصمیم می‌گیرد کدام صفحات در چه ترتیبی نمایش داده شوند. این الگوریتم دقیقاً چگونه کار می‌کند، مخفی است. هیچکس دقیقاً نمی‌داند کدام عوامل تصمیم‌گیری ترتیب نتایج جستجو را تعیین می‌کنند.

 

الگوریتم ثابت نیست. با به روزرسانی‌های جدید، مداوم تغییر می‌کند. عواملی که ترتیب و اهمیت عوامل مختلف را تعیین می‌کنند، بسیار تغییر می‌کنند. اگرچه الگوریتم مخفی است، گوگل به ما می‌گوید کدام چیزها مهم هستند. با این حال، ما نمی‌دانیم که این عوامل چه قدر مهم هستند و آیا گوگل تمام عوامل را به ما اعلام می‌کند یا خیر. آزمایش و تجربه به ما احساس نسبتاً خوبی از عوامل مهم و تغییرات در این عوامل می‌دهد.

صفحه نتایج گوگل

صفحه نتایج گوگل – همچنین به عنوان SERP شناخته می‌شود – حدود ۷ یا ۱۰ لینک به سایت‌هایی که بیشترین تطابق را با جستجوی شما دارند (به نظر گوگل) نشان می‌دهد. به این نتایج، نتایج جستجوی طبیعی گفته می‌شود. اگر به صفحه دوم نتایج بروید، نتایج بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هر چه وب‌سایت شما در نتایج پایین‌تر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که فردی بر روی نتیجه جستجوی شما کلیک کند و وب‌سایت شما را پیدا کند.

 

بیشتر مواقع، چندین لینک پرداختی در بالای ۱۰ لینک در صفحه نتایج اول وجود دارند. این لینک‌ها تبلیغات هستند؛ افرادی مبلغی را به گوگل پرداخت کرده‌اند تا این لینک‌ها را در بالای صفحه نتایج قرار دهد هنگامی که کاربران برای جستجوی یک عبارت خاصی می‌کنند. قیمت این تبلیغات بسته به رقابت در جستجو، بسیار متفاوت است. علاوه بر این نتایج طبیعی و پرداختی، چندین عنصر دیگری هم وجود دارد که می‌توانید در موتور جستجوی گوگل پیدا کنید.

عملکرد گوگل چگونه است

ارزش لینک‌ها برای موتورهای جستجو

داشتن درکی اولیه از اینکه گوگل و بسیاری از موتورهای جستجو از لینک‌ها چگونه استفاده می‌کنند بسیار مهم است. تعداد لینک‌هایی که به یک صفحه اشاره می‌کنند، برای تعیین اهمیت آن صفحه استفاده می‌شود. بنابراین، هر چه یک سایت خاص بیشترین تعداد لینک‌هایی را داشته باشد، موتورهای جستجو اعتقاد بیشتری به اهمیت آن می‌دارند. لینک‌های داخلی (از همان وب‌سایت) و لینک‌های خارجی (از وب‌سایت‌های دیگر) هر دو می‌توانند به بهبود رتبه صفحه وب در گوگل کمک کنند. با این حال، برخی از لینک‌ها مهم‌تر از دیگران هستند. لینک‌های از وب‌سایت‌هایی که خودشان دارای تعداد زیادی لینک ورودی هستند، به طور کلی از لینک‌های وب‌سایت‌های کوچک با تعداد کمی لینک ورودی مهم‌تر هستند.

 

اهمیت لینک‌ها باعث شده است که ساختار لینک‌سازی به سرعت به سوی ساخت لینک فعال پیش بروید. تا زمانی که شما در حال جمع‌آوری لینک‌هایی که مفید و منطقی هستند باشید، ساخت لینک می‌تواند یک راهبرد SEO خوب باشد. اما اگر شما لینک‌های نامناسبی جمع‌آوری کنید (یا بهتر بگوییم، بخرید)، گوگل ممکن است شما را برای آن مجازات کند.

سئو و گوگل

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) عمل بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای اینکه در موقعیت بالای نتایج جستجوی طبیعی قرار بگیرند است. برای این کار، سئو سعی می‌کند وب‌سایت را بر اساس الگوریتم گوگل شکل دهد. با این حال، این الگوریتم برای ارائه بهترین پاسخ به سؤال کاربران آنلاین و بهترین تجربه ممکن برای آن‌ها طراحی شده است. گرچه الگوریتم گوگل مخفی است، اما بیش از یک دهه تجربه در SEO منجر به ایجاد یک ایده خوب از عوامل مهم شده است.

 

استراتژی سئو شما هرگز نباید به عنوان یک فریب برای گوگل به نظر برسد. موتور جستجو می‌خواهد به کاربر پاسخی را نشان دهد که بهترین تطابق را با جستجوی او دارد. پس، گوگل به این صورت کار می‌کند. اگر می‌خواهید برای عبارت جستجوی خاصی در نتایج ظاهر شوید، مطمئن شوید که محتوای عالی و دوستانه با سئو بالا را ارائه کنید و به کاربران تجربه آنلاین خوبی ارائه دهید.

خدمات شرکت راهبرد پردازش متین

در صورتی که شما قصد رشد کسب و کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ و وب سایت خود را دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید. مشاوره  ما را از دست ندهید!

همچنین خدمات طراحی سایت، خدمات پشتیبانی وب سایت های وردپرسی، انجام خدمات ارزیابی امنیتی و تست نفوذ، سئو سایت برای گوگل و سامانه ویژه جلوگیری از نشت اطلاعات و نقض داده از دیگر خدمات ما می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest
0 کامنت
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x