راهبرد پردازش متین
تست نفوذ اتوماتیک
  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. ارزیابی امنیتی
  6. /
  7. تست نفوذ اتوماتیک
تست نفوذ اتوماتیک
تست نفوذ اتوماتیک

آنچه در این مقاله میخوانیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تست نفوذ اتوماتیک

در زمان نوشتن این مقاله در وب فارسی متاسفانه موضعات زیادی در مورد “تست نفوذ اتوماتیک” نوشته نشده است! تست نفوذ همان ارزیابی امنیتی است. واژه های مترادف دیگر برای این مدل تست نفوذ  “تست نفوذ خودکار” و ” تست نفوذ آنلاین” می باشد. قابل ذکر است که  “تست نفوذ اتوماتیک” تفاوت های دیگری دارد که به آن ها نیز می پردازیم.

تست نفوذ چیست؟

تست نفوذ (Penetration Testing) به معنی تست امنیتی است که با هدف شناسایی نقاط ضعف امنیتی وراه های ورود غیرمجاز در شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود. تست نفوذ به صورت تلاش برای نفوذ به سیستم‌ها و شبکه‌ها انجام می‌شود تا نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های امنیتی در آن‌ها شناسایی شود. این تست‌ها ممکن است از طریق ابزارهای خودکار و یا به صورت دستی انجام شوند.

در مورد وب‌سایت‌ها هم تست نفوذ بسیار مهم است. شناسایی ضعف‌های امنیتی، مانند نقاط ضعف در برنامه‌نویسی و ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از سوءاستفاده از اطلاعات کاربران جلوگیری کنند. همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از حملاتی مانند حملات SQL Injection و Cross-Site Scripting جلوگیری کنند و امنیت وب‌سایت‌های خود را بهتر کنند.

تست نفوذ اتوماتیک چیست؟

منظور از تست نفوذ اتوماتیک بکارگیری مجموعه ای از ابزارها و برنامه نویسی روشی است که دخالت انسانی در ارزیابی امنیتی سامانه ها به حداقل ممکن برسد. در این روش می توان با زمانبندی گسترده و متفاوت برای اهداف مورد نظر، ارزیابی امنیتی را به ساده ترین و کم هزینه ترین شکل ممکن انجام داد.

تست نفوذ خودکار راهبرد

اتوماتیک یا دستی؟!

اتوماسیون فرآیند تست نفوذ به معنای استفاده از ابزارهای خودکار  برای انجام تست نفوذ است. در این روش، برای انجام تست نفوذ از ابزارهای نرم‌افزاری مانند اسکنرهای آسیب‌پذیری، ابزارهای تست نفوذ اتوماتیک، برنامه‌های شبیه‌سازی حملات و غیره استفاده می‌شود. این روش به شرکت‌ها کمک می‌کند تا فرآیند تست نفوذ را بسیار سریع و دقیق‌تر انجام دهند و نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های سیستم‌ها و شبکه‌ها را به سرعت شناسایی کنند.

از سوی دیگر، تست دستی به معنای استفاده از تکنیک‌های دستی برای انجام تست نفوذ است. در این روش، تسترهای امنیتی با استفاده از تجربه و دانش خود، به دنبال نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های سیستم‌ها و شبکه‌ها می‌گردند. این روش ممکن است زمان‌بر و هزینه‌بر باشد و برای پوشش دادن به تمامی نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌ها، نیاز به تعداد زیادی تستر امنیتی دارد.

دیگر مزایای تست نفوذ خودکار:

  • هزینه بسیار پایین
  • قابلیت زمانبندی تست
  • قابلیت تست اهداف زیاد
  • قابلیت شخصی ساژی تست ها
  • سریعترین بروزرسانی دیتابیس های موتورهای سامانه
  • قابلیت ترکیب ابزارها
  • داشبورد شخصی
  • اطلاع رسانی سریع جهت رفع ایراد

روش‌های تست نفوذ خودکار:

1. استفاده از ابزارهای امنیتی خودکار:

ابزارهایی مانند Nessus، OpenVAS، Nikto و Acunetix که قابلیت اسکن و تست نفوذ خودکار را دارند، برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی استفاده می‌شوند.

2. ایجاد اسکریپت‌های خودکار:

توسعه‌دهندگان می‌توانند اسکریپت‌های خودکار برای انجام تست‌های نفوذ و شناسایی آسیب‌پذیری‌های خاص برنامه‌ها و سیستم‌ها ایجاد کنند.

3. استفاده از فریم‌ورک‌های تست نفوذ:

فریم‌ورک‌هایی مانند Metasploit و OWASP ZAP که قابلیت اجرای تست‌های نفوذ خودکار را دارند، برای ارزیابی امنیت سیستم‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شوند.

باگ بانتی یا تست نفوذ اتوماتیک؟

همه شرکت های بزرگ در دنیا هر دو پیاده سازی می کنند. باگ بانتی کشف آسیب هایی است که به طور معمول قابل کشف نیستند و تست نفوذ عمدتا راهکارهای استاندارد بین المللی را احرا می کنند. این استانداردها حداقل های اطمینان بخش جهت امنیت سامانه ها و شبکه ها هستند. مثلا استاندارد owasp.

بسته به اینکه شما چه سطخی از امنیت را جهت سازمان خود نیاز دارید، امنیت شما متفاوت می باشد. برخی سازمان ها بدلیل حساسیت پروژه ها حتی ممکن است به امنیتی در سطح نظامی احتیاج داشته باشند. اما یک فروشگاه در حد متوسط با انطباق کامل با اوسپ می تواند امنیت شما را تامین کند.

مراحل انجام تست نفوذ اتوماتیک

در صورتی که نیاز به مشاوره آنلاین داشته باشید، پس از ثبت نام و ارسال زمان های مناسب خود در تیکت، زمان قطعی مشاوره غیرحضوری به صورت آنلاین و بر بستر یکی از راهکارهای آنلاین به شما اعلام می گردد.

راهکارهای شرکت راهبرد پردازش

ما در راهبرد پردازش با ارائه راهکاری تخصصی با ارائه آخرین ابزارهای موجود و توسعه داده شده، به شما در راه اندازی سامانه اتوماتیک تست نفوذ کمک می کنیم. کافیست با ما در ارتباط باشید.

راهکارهای ارائه شده اختصاصی شرکت ما می باشد.

چرا باید اعتماد کنیم؟!

به لطف خدا ما تجربه کسب و کارهای حضوری و آنلاین متفاوتی را تاکنون داشته ایم. همیشه سعی ما بر این بوده است تا اطلاعات خود را بروز نگه داریم. دوره ها و کارگاه های آموزشی قدرتمندی را در جهت بالابردن سطح توانایی و اطلاعات خود گذرانده ایم. از اینجا نیز می توانید برخی دوره ها را ببینید.

مجوز رسمی از سازمان نظام صنفی رایانه ای فارس، اینماد، پارک علم و فناوری فارس ارزش افزوده، ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی، … نیز از جمله مجوزهای ما می باشد.

همچنین در حال اخذ مجوز افتای لازم می باشیم.

در بخش نظرات مشتریان نیز نظرات برخی عزیزان از شرکت های مختلف قابل مشاهده است.

جهت ثبت زمان مشاوره از اینجا اقدام‌کنید.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest
2 کامنت
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی زارع امامی
علی زارع امامی
5 ماه قبل

سلام. مهم ترین مزیت تست نفوذ اتوماتیک‌ چیه. چرا باید از تست نفوذ اتوماتیک شما استفاده کنیم؟

راهبرد پردازش
مدیر
راهبرد پردازش
5 ماه قبل

سلام. وقت بخیر
ضمن تشکر از شما، هزینه پایین در مقایسه با ابزارهای خارجی، سادگی استفاده از ابزارها و جامع بودن مهم ترین مزیت های این محصول هستند.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x