راهبرد پردازش متین
آیا وردپرس رایگان است
  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. طراحی سایت
  6. /
  7. آیا وردپرس رایگان است
آیا وردپرس رایگان است
آیا وردپرس رایگان است؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سوال انحرافی : آیا وردپرس رایگان است؟!

بله و خیر! این سوال جزو سوالاتی است که کمی جنبه انحرافی دارد. عموما افراد با طرح این سوال قصد دارند به این نتیجه برسند که اگر وردپرس رایگان است چرا باید جهت طراحی سایت هزینه بپردازند! اگر برای شما هم سوال است که آیا وردپرس رایگان است ولی چرا باید بابت طراحی سایتتان با وردپرس هزینه کنید با ما باشید.

 

هسته اصلی وردپرس و تعداد زیادی از افزونه های لازم برای مدیریت آن رایگان است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز می باشد که افراد زیادی از سراسر دنیا برای توسعه و بهبود آن وقت می گذارند. وردپرس وابسته به بنیاد وردپرس که مرکز اصلی توسعه فعالیت های آن می باشد اداره می شود.

 

با روی کار آمدن لینوکس و تعریف مفهوم متن باز، همه می توانند بر روی پروژه های متعددی که وجود دارد مشارکت کنند. حتی شما که در حال مطالعه این مقاله هستید می توانید در توسعه ابزارهای متن باز مانند وردپرس همکاری کنید!

چرا وردپرس رایگان نیست

یک ساختمان نیمه کاره

وردپرس به شما یک ساختمان می دهد که شالوده و سفت کاری آن کاملا اصولی انجام شده است و در مرحله نازک کاری است! این شما هستید که تصمیم می گیرید در ساختمان خودتان از کاغذ دیواری استفاده کنید یا کابینت ام دی اف یا ساختمان خودتان را رنگ بزنید یا لوستر گران قیمت نصب کنید یا آبگرمکن نصب کنید یا شوفاژ بگذارید. فوندانسیون ساختمان برای همه یکی است اما نظرات متفاوت خواهد بود. یک ساختمان حرفه ای دارید که می توانید دزدگیر و دوربین هم برای آن داشته باشید یا حتی پارکینگ طبقاتی ایجاد کنید. مهندسان بسیار زیادی از سراسر دنیا در تلاشند تا آخرین بروزرسانی ها و قابلیت ها را برای ساختمان شما ایجاد کنند تا شما بهترین تجربه کاربری را داشته باشید. پس همانند یک ساختمان و منزل یا اداره یا سازمان در دنیای واقعی، شما نیاز به مهارت خود یا افرادی دارید که این ساختمان‌ را برای سکونت شما به بهترین وجه آماده کنند.

وردپرس رایگان : خودم معمار بشوم؟

یکی از قابلیت های وردپرس این است که شما می توانید خودتان مهارت نازک کاری و معماری و نصب و چیدمان را بدست آورید. منابع کافی آموزشی برای شما مجددا به صورت رایگان وجود دارد. فقط وقت، علاقه و تلاش کافی نیاز دارید تا این بنا را مطابق با علایق خود آماده سازی کنید.

اگر نیاز دارید تا خودتان یا همکارتان معمار کسب و کارتان باشید کافیست در دوره های آموزشی رایگان در اینترنت یا از دوره آموزشی صفر تا صد ما استفاده کنید. ما در دوره آموزشی سریعا به سراغ کار عملی می رویم.

طراح پول چه چیز را می گیرد؟

اغلب مدیرانی را دیده ایم که در هنگام عقد قرارداد برایشان سوال است که علاوه بر قالب و هاست و افزونه، یک سایت واقعا چه چیزی لازم دارد که هزینه طراحی سایت مطابق نظر این مدیران پایین نیست؟! در بالا به وضعیت ساختمان نیمه کاره و نقش طراح اشاره کردیم. باز مثالی دیگر برای این عزیزان می زنیم. در همه جای اینترنت ابزارهایی مثل آفیس مایکروسافت یا روش شبکه کردن چند کامپیوتر یا نرم افزار آخرین ورژن حسابداری و فتوشاپ موجود است. سوال اینجاست چرا این مدیران برای انجام امور طراحی و چاپ خود دست به دامان افراد متخصص این حوزه می شوند و چرا با نصب فتوشاپ روی رایانه خود کار را خودشان انجام نمی دهند؟! به لطف نبودن قانون کپی رایت در کشورما، هم فتوشاپ رایگان است، هم آموزش های فراوانی برای آن وجود دارد و هم فونت و تمپلیت های رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد.

 

سوال دیگری که باید از خودشان بپرسند این است که چرا پس از خرید نسخه تجاری یک نرم افزار حسابداری، باید نیروی حسابداری جداگانه ای را استخدام کنند؟!

 

اغلب مدیران نرم افزارهای حسابداری خریداری نموده اند که یک قفل سخت افزاری مانند فلش به همراه خود دارد. در دنیای اینترنت نیز مانند نرم افزارهای حسابداری، شما باید حواستان به امنیت وب سایتتان باشد. یک طراح حرفه ای وب سایت می تواند با تنظیمات مناسب امنیت کسب و کار اینترنتی شما را تا حد زیادی تضمین نماید. این کار نیز به تجربه و مهارت زیادی نیاز دارد.

 

فرض کنید فروشگاهی زده اید در چند کوچه تو در تو در مرکز استان! چه چیزی می تواند فروش ما را در این کوچه پس کوچه ها بالا ببرد؟ در وب سایت مهارت سئو، همان نجات شما از این کوچه های ناآشنایی و سردرگمی است. موارد متعددی برای سئو وجود دارد که طراح وب سایت باید آن ها را بداند. اگرچه مقوله سئو خود جداگانه است اما حواستان به حداقل ها باشد!

 

واقعیت این است که با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود. فردی که طراحی وب سایت را انجام می دهد مانند یک گرافیست یا حسابدار ، وقت خود را صرف یادگیری و کسب تجربه زیادی کرده است. برخلاف گرافیست یا حسابدار، یک طراح زبردست که با مهارت های دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشد می تواند فروش شما را چندین برابر کند و درآمد غیرفعال برای شما ایجاد کند. در وب سایت به صورت خودکار محصول به مشتریان احتمالی پرزنت می شود، محصولات مورد علاقه به سبد خریدشان اضافه می شود، فاکتور صادر می شود، اطلاع رسانی پس از خرید انجام می شود، محصول غیرفیزیکی اتوماتیک به دست مشتری می رسد، موجودی ها چک می شود، جمع فروش ها محاسبه می شود، حواله ها سند می خورند، … همه و همه فقط با کمک یک طراح سایت!

 

پس درنگ نکنید، همین الان دست بکار شوید و سفارش طراحی سایت یا جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ خود راثبت کنید قبل از آنکه دیگران از شما پیشی بگیرند و مشتریان شما را جذب خود کنند. شرکت راهبرد پردازش متین، از صفر ایده شما تا صد فروش میلیونی شما همراه شما خواهد بود.

همچنین در صورت نیاز شما می توانید سایر مقالات ما را در حوزه طراحی سایت مطالعه کنید.

اشتباهات خطرناک پیش از طراحی سایت

پس از ساعت ها صرف وقت برای مشاوره با افراد و شرکت ها و سوالات زیاد در هنگام راه اندازی وب سایت برای مشتریان عزیز، ما در یک نوشته کاملا کاربردی و عملی، نکاتی را برای شما گوشزد کرده ایم که انجام آن ها جلوی نگرانی ها و دردسرهای زیاد در آینده را برای شما خواهد گرفت.

لطفا مقاله اشتباهات خطرناک مدیران پیش از راه اندازی وبسایت را مطالعه کنید.

خدمات شرکت راهبرد پردازش متین

در صورتی که شما قصد رشد کسب و کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ و وب سایت خود را دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید. مشاوره  ما را از دست ندهید!

همچنین خدمات طراحی سایت، خدمات پشتیبانی وب سایت های وردپرسی، انجام خدمات ارزیابی امنیتی و تست نفوذ، سئو سایت برای گوگل و سامانه ویژه جلوگیری از نشت اطلاعات و نقض داده از دیگر خدمات ما می باشد.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest
4 کامنت
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسترن حقیقی
نسترن حقیقی
7 ماه قبل

سلام. گرچه میدونم هزینه طراحی سایت یکم بالاست ولی منطقی به موضوع پرداختین و مثال های خوبی زده بودین. اولین بار بود از این دیدگاه نگاه میکردم. تشکر

راهبرد پردازش
مدیر
راهبرد پردازش
7 ماه قبل
پاسخ به  نسترن حقیقی

سلام و درود
خوشحالیم که مورد توجه قرار گرفته.

نسیم
نسیم
4 ماه قبل

دقیقا همینه. همه فکر میکنند چون وردپرس همه جا هست یعنی نیازی به تخصص نداره و میشه توی سه ثانیه ی سایت باهاش زد اما واقعیت این هست که اگر بخواید حرفه ای کار کنید باید به‌ طور مداوم آموزش ببینید.
حق بود و تمام.

راهبرد پردازش
مدیر
راهبرد پردازش
4 ماه قبل
پاسخ به  نسیم

سلام. عرض ادب
ممنون بابت فیدبک. وردپرس بسیار قدرتمنده و شما می تونید تقریبا 90 درصد پروژه های طراحی سایت رو باهاش اجرا کنید البته به شرطی که تخصص کافی داشته باشید. مثلا با انواع مختلف ابزارهای طراحی مثل المنتور، کامپوزر آشنا باشید. حالا خود المنتور باز جت انجین داره، جت تب داره، جت وو داره، … که طراح حرفه ای باید این ها رو بدونه.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x