راهبرد پردازش متین
هانی پات و هانی توکن
  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. امنیت داده ها و…
  6. /
  7. هانی پات و هانی…
هانی پات و هانی توکن
هانی پات و هانی توکن

آنچه در این مقاله میخوانیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هانی پات و هانی توکن

هانی پات (Honeypot) و هانی توکن (Honeytoken) دو روش امنیتی هستند که در حفاظت از سیستم‌های کامپیوتری و شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه، به توضیح هر یک از این روش‌ها پرداخته خواهد شد.

هانی پات

هانی پات

هانی پات (Honeypot)، به عنوان یک ابزار دفاعی، به صورت یک سیستم مصنوعی در شبکه قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا مهاجمان را تشویق کند تا به آن حمله کنند. هانی پات به عنوان یک محل مستقر برای حملات احتمالی در شبکه، برای مسئولان امنیتی اطلاعات مفیدی را فراهم می‌کند. با نصب هانی پات در شبکه، احتمال شناسایی حملات و تشخیص مسیر حمله به سایر بخش‌های شبکه افزایش می‌یابد.

با استفاده از هانی پات، مسئولان امنیتی می‌توانند به مهاجمان اجازه دهند تا به یک بخش از سیستم دسترسی پیدا کنند، در حالی که سایر بخش‌های سیستم محافظت شده‌اند. این امر به مسئولان امنیتی این امکان را می‌دهد تا بتوانند به مهاجمان دسترسی داشته باشند و در عین حال، از دسترسی آنها به بخش‌های حساس سیستم جلوگیری کنند.

هانی توکن

هانی توکن

هانی توکن یک نوع کلید امنیتی است که به عنوان فریب‌دهنده درون سیستم قرار می‌گیرد و در صورت دسترسی به آن، نشان می‌دهد که یک تهدید امنیتی وجود دارد. به عبارت دیگر، هانی توکن یک داده مصنوعی یا ابزاری است که به عنوان هدفی برای حملات درونی در سیستم قرار می‌گیرد و در صورت دسترسی به آن، می‌توان به راحتی تشخیص داد که سیستم تحت حمله قرار گرفته است.

 

استفاده از هانی توکن‌ها، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در صورت حمله داخلی، به سرعت تشخیص دهند کدام قسمت از سیستم در معرض تهدید قرار دارد و اقدامات لازم را برای حفاظت از آن انجام دهند. هانی توکن‌ها به عنوان یک ابزار امنیتی موثر در مقابل حملات درونی شناخته شده‌اند.

راهکارهای اختصاصی راهبرد پردازش

سامانه اختصاصی تشخیص نقض داده

شرکت راهبرد پردازش یک شرکت امنیتی است که در زمینه شناسایی حملات سایبری فعالیت می‌کند. علاوه بر خدمات سایت های وردپرسی، شرکت ما ارائه دهنده خدمات تست نفود اتوماتیک می باشد. همچنین شرکت ما سامانه ای را ارائه می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی در سیستم های خود نفوذ غیرمجاز را شناسایی کرده و از دسترسی بیشتر آن ها به اطلاعات ارزشمند خود جلوگیری کنند. ما برای اولین بار اصطلاح « دزدگیر اطلاعات » را برای آن انتخاب کرده ایم.

هزینه سامانه

با عنایت به اینکه این سامانه اختصاصی می باشد، جهت پیاده سازی، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
guest
0 کامنت
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x